Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Colesterolul, cu bune si rele – 7 cauze ale colesterolului marit

Colesterolul, cu bune si rele – 7 cauze ale colesterolului marit

Suntem cu totii constienti de faptul ca nivelul marit de colesterol poate provoaca accidente cardiovasculare, infarcturi cardiace, ateroscleroza si diverse alte boli. Multi insa nu stiu despre importanta colesterolului in organism. Ca orice lucru pe lumea asta, colesterolul are parti rele si parti bune. Cea mai mare cantitate de colesterol se produce in ficat sau intestin, prin transformarea diferitor nutrienti, indeosebi grasimi saturate.

Aceasta substanta grasa este prezenta si in creier, in glandele suprarenale si in tecile fibrelor nervoase. INDISPENSABIL In ceea ce priveste partile bune ale acestuia, ele au o importanta extrem de mare. Colesterolul existent in piele este transformat in vitamina D, sub actiunea razelor ultraviolete. Contribuie la transformarea carbohidratilor si este principalul furnizor de hormoni steroizi suprarenali. Colesterolul intra in componenta tuturor tesuturilor din organism si este necesar pentru producerea hormonilor sexuali masculini si feminini. Acesta, impreuna cu alte grasimi, nu pot fi dizolvate in sange. Ele sunt transportate de la si catre celulele de lipoproteine, care sunt de doua feluri.

Lipoproteinele cu densitate mica (LDL), cunoscute ca si “colesterol rau”, transporta cam 65% din colesterolul sanguin la celule si favorizeaza depunerea grasimilor pe artere. “Colesterolul bun”, adica lipoproteinele cu densitate mare(HDL), transporta, dimpotriva, surplusul de colesterol din celule si din sange, readucandu-l apoi la ficat pentru a fi eliminat din organism.

CUM REDUCEM COLESTEROLUL

Pentru reducerea colesteroului se recomanda consumul de salata verde, lamaie, uleiuri crude presate la rece, ceapa, usturoi, cartofi, ridichi, morcovi cruzi, vinete, untura de peste, ghimbir, linte, fasole verde, migdale, avocado, otet de mere, piper rosu, soia, iaurt. Fructele, legumele si cerealele contin cantitati foarte mici de colesterol sau deloc.

Fibrele solubile din tarate de ovaz, orez si porumb pot reduce nivelul de colesterol. Infuziile din anumite plante ca: anghinare, mesteacan, papadie , maces, paducel, salvie, nuc, traista ciobanului, reduc de asemenea nivelul acestuia, consumate in cantitate de circa de 500 ml pe zi. Pentru cei care au colesterolul ridicat (hipercolesterolomie), exercitiile fizice sunt foarte benefice. Fumatul, stresul, cofeina, medicamentele, zaharul rafinat, aditivii alimentari sau poluarea determina cresterea colesterolului. Daunatoare sunt si grasimile saturate care se gasesc in carnea de vita, de porc, de pui, unt, smantana, lapte si alte produse lactate.

IDEI GRESITE DESPRE COLESTEROL

Este gresita conceptia ca dieta si activitatea fizica sunt suficiente pentru scaderea acestuia. Ele sunt intr-adevar importante, dar in multe cazuri e necesara medicatia. La fel si ideea ca untul inlocuit de margarina ajuta la scaderea colesterolului. Desi este considerat un pas, ambele contin multa grasime, de aceea trebuie consumate in cantitati moderate.

Ipoteza ca oamenii slabi nu pot avea nivelul colesterolului marit (nr.: hipercolesterolomie) este iarasi gresita. Cei supraponderali sunt mai vizati, dar si cei slabi trebuie sa-si verifice colesterolul periodic. Sloganul “etichetele ma pazesc” trebuie evitat. Majoritatea etichetelor de nutritie de pe alimente mentioneaza ca acestea au un continut scazut de colesterol, dar pot contine in schimb grasimi saturate.

Colesterolul este o substanță grăsoasă fără de care buna funcționare a organismului uman nu ar fi posibilă. Cea mai mare cantitate de colesterol este secretată la nivelul ficatului, iar o parte provine direct din alimentele consumate. Nivelul crescut de colesterol reprezintă un risc foarte mare pentru organism, acesta fiind vinovat pentru producerea a numeroase maladii, multe dintre acestea mortale.

Pentru a evita creșterea nivelului de colesterol este important să știm care sunt cauzele care duc la apariția unei cantități de colesterol peste limitele normale.

Dieta

Alimentația bazată pe grăsimi saturate poate duce la creșterea nivelului de colesterol. Aceste grăsimi nesănătoase se găsesc în special în produsele provenite de la animale. Carnea de porc, carnea de vită, laptele, ouăle, untul sau brânza conțin grăsimi saturate. De asemenea, produsele alimentare care conțin ulei de cocos, ulei de palmier sau unt de cacao ar putea avea foarte multe grăsimi saturate. Veți găsi, de asemenea, grăsimi saturate în margarină, în majoritatea prăjiturilor, chipsuri sau alte produse de acest gen.

Greutatea

Grăsimea acumulată pe corp nu este numai inestetică, ci și foarte nesănătoasă. Supraponderalii au în general un nivel al trigliceridelor crescut, în timp ce colesterolul bun – HDL are tendința să scadă.

Activitatea fizică

Lipsa activității fizice duce la creșterea colesterolului rău – LDL, și la scăderea celui bun – HDL. Activitatea fizică susținută consumă acizii grași și previne acumularea lor în ficat.

Vârsta și sexul

Colesterolul devine din ce în ce mai periculos pe măsură ce înaintăm în vârstă. După 20 de ani, creșterea nivelului de colesterol este normală. În cazul bărbaților, nivelul de colesterol depășește limitele normale după 50 de ani, în timp ce la femei, în general, colesterolul rămâne scăzut până la menopauză, după care se observă o creștere a acestuia comparativă cu cea a bărbaților.

Starea de sănătate

Anumite boli, precum diabetul sau hipotiroidismul, sunt asociate cu nivelul crescut de colesterol. Specialiștii recomandă ca analizele medicale să fie efectuate anual, iar medicul de familie să explice pacientului dacă sunt expuși unui risc de boală generat de nivelul colesterolului.

Istoricul familial

Studiile arată că există un risc ereditar în ceea ce privește creșterea colesterolului. Unii specialiști au arătat că în aproape 50% din cazuri de persoane cu colesterol mărit contează și moștenirea genetică. Cei care au astfel de antecedente în familie ar trebui să își măsoare periodic nivelul colestrolului din sânge.

Fumatul

Se știe că fumatul stă la baza apariției a numeroase boli foarte grave. S-a demonstrat că fumatul reduce colesterolul bun – HDL și crește colesterolul rău – LDL.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>