Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Rosiile, inamicul colesterolului si grasimilor

Daca te ingrijoareaza colesterolul si grasimile, ar trebui sa faci din rosii o parte importanta a dietei, spun cercetatorii, care au descoperit ca acestea contin un nutrient ce poate lupta cu bolile vasculare. Astfel, o dieta bogata in rosii pazeste de atacul cerebral si de aterioscleroza, dar si de ciroza, conform EmaxHealth. Cercetatorii niponi, de la Universitatea Kyoto, pun beneficiile pe seama unui compus, 9-oxo-octadecadienoic, care regleaza metabolizarea lipidelor.Alte cercetari au scos in evidenta si alti ingredienti-minune ce se afla in rosii, precum licopenul, un puternic antioxidant ce protejeaza de cateva tipuri de cancer, mai ales cel de prostata. Tot rosiile contin si niacina, ce ajuta tot la scaderea colesterolului, si potasiu, ce reduce presiunea sangelui si rscul de boli de inima.

Se poate manca bine, fara risc de colesterol mare?

Se poate, ba chiar, mai mult decat atat, statisticile arata ca francezii, cunoscuti ca mari consumatori de grasimi, sunt printre cei mai putin atinsi de bolile cardiovasculare.

Cercetarile au dovedit ca acest paradox este explicabil: ei, francezii, sunt mari consumatori de vin rosu, care contine polifenoli, respectiv antioxidanti, capabili sa produca neutralizarea radicalilor liberi, principalii vinovati de cresterea colesterolului.

Trei concluzii simple

Prima concluzie: exista alimente care opresc formarea colesterolului, chiar la persoanale consumatoare de grasimi. Vinul rosu e unul din ele, strugurele negru este altul, iar semintele de struguri negri reprezinta un adevarat medicament naturist.

In plus, asa cum este binecunoscut, nu toate alimentele grase maresc riscul colesterolului. Astfel, grasimile nesaturate nu pezinta pericol. Ele sunt continute in pestele gras (hering, somon), in ficatul de gasca si in unele uleiuri crude (nerafinate), cum sunt cele provenite din rapita, porumb, masline, alune.

A doua concluzie: exista grasimi care nu dauneaza deloc colesterolului. Ele trebuie consumate, pentru ca sunt utile organismului si au exact gustul pe care il asteptam de Sarbatori.

Pe de alta parte, specialistii au stabilit ca numai 20-30% din colesterolul in formare provine din alimentatie. Restul se preia din resursele proprii ale organismului si depinde in mare parte de mostenirea genetica, dar si de modul de viata.

A treia concluzie: chiar daca nu putem lupta cu mostenirea genetica, modul de viata ni-l putem impune. Specialistii recomanda la unison miscarea si sportul, practicate fara a ajunge la starea de oboseala.

Tot la unison, specialistii indeamna la o viata echilibrata, cu evitarea stresului, a poluarii, a fumatului, a exceselor de orice fel – de la cele alimentare, pana la la cele sexuale.

Fireste, intrebarea pe care si-o pune fiecare dintre noi, in aceste zile, suna cam asa: ce sa mananc de Sarbatori, pentru ca sa nu ma pomenesc cu un puseu de colesterol?

S-au publicat zeci, poate sute de studii pe aceasta tema. Sintetizand, ele conduc la aceleasi cateva concluzii, pe cat de interesante, pe atat de simple si practice:

Sapte reguli usor de urmat

1. Regula echilibrului: nu se mananca mult deodata. Alimentatia trebuie esalonata in cursul intregii zile (eventual, intregii nopti de Revelion). Un meniu copios de Craciun, inghitit rapid, este un dezastru gastric.

2. Regula tabietului: Masa ideala consta intr-un ritual: se serveste la aceleasi ore in fiecare zi, e bine sa stam asezati la masa, fara graba, intr-o companie placuta. Se recomanda evitarea fast-food-urilor si a meselor frugale.

3. Regula celor cinci culori: alimentele pe care le consumam intr-o zi trebuie sa aiba, la baza, cate ceva din cinci culori diferite. De exemplu: tomate (rosu), cartofi (alb), spanac (verde), pepene (galben), morcovi (portocaliu). Fiecare culoare este specifica unui anumit continut de substante active, necesare organismului.

4. Regula bauturii: se recomanda un pahar cu apa plata inainte de masa si un pahar cu vin rosu (unul este suficient) in timpul mesei.

5. Regula abtinerilor: fara fumat, fara alcool (in afara vinului rosu), fara cofeina, fara stres, cu minimum de medicamente, cu evitarea spatiilor poluate, fara alimente bogate in grasimi saturate, fara mezeluri si sucuri nenaturale.

6. Regula echilibrului: fara excese de dulciuri, picanterii, mese “bogate”, prajeli, sare. Cu cantitati obligatorii, dar ponderate, de proteine (carne, ciuperci, branza, soia), de grasimi permise (somon, hering, ficat de gasca, uleiuri de felul celor aratate mai sus). Cu sucuri naturale de fructe si legume.

7. Regula generala: miscare in fiecare zi. O jumatate de ora sport sau mers pe jos este suficient.

Nimic nu este mai daunator decat excesul

Asemenea reguli nu exclud o masa buna, iar o masa buna nu trebuie sa excluda colesterolul, ci excesul de colesterol. Fara colesterol, organismul nu ar mai reusi sa realizeze metabolizarea hidrocarbonatilor si nici producerea hormonilor sexuali masculini si feminini. In plus, colesterolul existent in piele este convertit in vitamina D, sub actiunea razelor solare.

Chiar si la masa de Revelion se potriveste vorba latina “est modus in rebus”, adica, mai pe romaneste, orice lucru isi are limitele lui.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>