Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Orzul ajuta la scaderea colesterolului

Orzul merita un loc permanent in farfuria dumneavoastra daca va preocupa nivelul colesterolului, asa sugereaza noile studii. Aceasta cereala contine fibre solubile, acelasi tip de fibre pe care il gasim in mai multe fructe, legume, sau in ovaz, care ajuta la scaderea colesterolului

Nivelele crescute de colesterol reprezinta un factor de risc pentru producerea bolilor cardiovasculare. Cerealele au fost studiate in vederea determinarii impactului acestora asupra colesterolului, insa cercetatorii s-au concentrat in mare parte asupra avazului. Orzul nu este atat de popular in America, desi se comercializeaza sub forma de cereale, faina, sau chiar sub forma de boabe. Puterile miraculoase ale orzului in scaderea colesterolului au fost observate in urma unui studiu realizat pe 25 de oameni cu nivele medii sau crescute ale colesterolului. Colesterolul total oscila intre 200 si 240. Valorile ideale ale colesterolului total sunt sub 200 asa cum sustine National Cholesterol Education Program of the National Heart, Lung and Blood Institute. Printre participanti erau 9 doamne aflate la menopauza, 9 doamne premenopauza si 7 barbati. 9 peroane luau medicamnete care actionau pe scaderea colesterolului si a glicemiei. Participantii si-au mentinut si greutatea in aceste 6 luni. Cercetatori precum Kay Behall au condus acest studiu ale carui rezultate au fost de curand publicate in American Journal of Clinical Nutrition. Behall lucreaza la Centrul pentru Nutritie din Beltsville, parte a Departamentului American pentru Agricultura.

Studiul s-a derulat in doua faze:

La inceput paricipantii au pastrat timp de 2 saptamani o dieta echilibrata pusa la punct de catre AHA (American Heart Association), Apoi au adaugat orz la aceasta dieta. Au existat cateva reguli. Participantii au promis sa nu triseze si sa manace tot, indiferent de ce primesc din partea cercetatorilor. Nu aveau voie sa gateasca orzul. Mancarea era servita in incinta laboratorului sau primita acasa. Mancarea a fost importita pe concentratii: saraca in fibre solubile si beta-glucan, medie, si bogata in fibre solubile si beta–glucan. S-au inregistrat efecte pentru fioecare dintre aceste concentratii. Mancarurile pe baza de orz au avut un cuvat greu de spus. Dupa consumarea acestor mancaruri colesterolul total a inregistrat o scadere cu 4%, 9%, si chiar 10%. (in functie de concentratiile ingurgitate: sarac, mediu, bogat in fibre solubile si beta-glucan) Nivelele de LDL colesterol (colesterolul rau) au scazut si acestea cu 8%, 13.8% si 17.4%, la fel in functie de concentratia mancarurilor. Cele mai spectaculoase efecte le-au inregistrat pacientii care au consumat mancaruri medii sau bogate in fibre solubile si beta-glucan.

„Introducerea orzului in dieta zilnica are cu siguranta efect pe scaderea LDL colesterolului atat la femei cat si la barbati” au concluzionat cercetatorii. Problema a constat in faptul ca mancarea a fost din belsug, iar participantii se simteu mereu satui. De asemenea s-au raportat cazuri de flatulente si balonari in grupul celor care consuma orz, mai ales in grupul celor care primeu dieta cea mai bogata in beta-glucan. Astfel cercetatorii au concluzionat ca dieta din orz verde este eficienta pentru scaderea colesterolului, alte cereale precun ovazul, pot avea si ele rezultate similare. In general nutritionistii recomanda cereale integrale in locul celor procesate sau sub forma instant, pentru a avea beneficii nutritive maxime.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>