Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Cum iti scazi colesterolul in 10 zile

Cum iti scazi colesterolul in 10 zile

Un nivel crescut al colesterolului in sange reprezinta un risc major pentru sanatate. Dar un mod de viata sanatos si un regim alimentar deloc greu de respectat pot rezolva in timp-record aceasta problema de sanatate

Exista doua tipuri principale de colesterol – LDL, cand e in exces, se poate depune pe peretii vaselor de sange, ducand dupa mai multi ani la ateroscleroza, si HDL, in cantitati mari are efectul opus – protejeaza impotriva depunerii colesterolului LDL in vase, transportandu-l in ficat, unde este metabolizat. Dar exista remedii si reguli de viata si alimentatie pentru reducerea colesterolului “raui si nu sunt deloc greu de respectat – in numai 10 zile, acesta poate ajunge la valori normale.

Limiteaza aportul de colesterol

Este relativ usor sa o faci – e de ajuns sa-ti supraveghezi alimentatia si sa limitezi consumul de alimente grase si prajite. Mananca mai putin unt si carne de porc (aceasta din urma contine intre 150 si 2.000 mg de colesterol la 100 g).

Nu abuza de oua – nu mai mult de doua pe saptamana. In sfarsit, opteaza pentru produse lactate degresate – contin calciu si proteine si mai putini acizi grasi care ingroasa arterele. “Abuzeazai de grasimi bune Foloseste la gatit ulei de floarea-soarelui, rapita si porumb, bogat in acizi grasi polinesaturati si mononesaturati care reduc nivelul de LDL (colesterolul “raui). Sau inlocuieste untul cu o margarina vegetala bogata in acizi grasi polinesaturati.

Potrivit unui studiu american, consumul a 20 g de margarina pe zi reduce nivelul colesterolului cu 10 la suta. Peste in loc de carne

Mananca mult peste, deoarece este alimentul ideal pentru a reduce colesterolul. Unele specii, precum somonul, sunt bogate in Omega3. Aceasta este o “grasime bunai care o inlocuieste pe cea “reai din tesuturi si celule. De asemenea, organismul o arde mai repede decat pe acizii grasi saturati si astfel se pierde si in greutate. Consuma peste de trei ori pe saptamana. In ceea ce priveste carnea, opteaza pentru cea de vita sau pui fara piele.

Atentie: mezelurile si carnea de oaie sunt complet interzise pentru ca au intre 70 si 100 mg colesterol la 100 g! Liber la… fitosteroli Sunt compusi naturali ai plantelor care reduc nivelul LDL cu 6 pana la 15 procente cand sunt consumati moderat. Sunt lipide vegetale prezente in uleiul de cereale, in legume proaspete si fructe. Se afla in mare cantitate in stomac si inlocuiesc o parte a colesterolului rau de la nivelul celulelor. Sunt prezenti in principal in arahide, dar si in cereale si pot fi consumati cu moderatie, efectul lor fiind sigur si prompt.

Alimentele bogate in fitosteroli sunt insa contraindicate sau trebuie consumate cu prudenta in timpul sarcinii si alaptarii. Mai putine grasimi saturate Consumul de lipide nu trebuie sa depaseasca 30 la suta din ratia calorica. O alimentatie bogata in grasimi saturate poate creste colesterolul pana la un nivel alarmant. Trebuie sa-ti limitezi consumul de produse alimentare de origine animala (carne, oua, mezeluri), precum si de unt si grasimi gatite. De asemenea, “uitai de produsele de patiserie si de dulciuri, precum si de biscuiti, dulceturi si branzeturi grase.

Nu uita de fructe Nu neglija rolul legumelor proaspete si al fructelor in alimentatie. Acestea contin micronutrienti naturali si fibre care reduc colesterolul. Mai mult, fructele si legumele compenseaza deficitul de lipide si lipsa din alimentatie a carnii rosii. Nu ezita sa “faci abuzi de vitamina B si C si betacaroten, foarte indicate pentru scaderea colesterolului. Este indicat sa consumi multe fructe proaspete – kiwi, lamai, portocale, grepfruit, caise si afine. Renunta la alcool si tutun In cazul in care ai colesterolul mare, ar fi bine sa diminuezi considerabil consumul de alcool si sa stopezi fumatul. De ce? Pentru ca alcoolul creste nivelul zaharului din sange si tutunul este, de asemenea, hipercolesterolemiant, nicotina diminuand colesterolul “buni.

Daca nu reusesti sa renunti la alcool si fumat, apeleaza la medic. In ceea ce priveste fumatul, exista astazi medicamente care faciliteaza renuntarea la acest viciu, dar avizul medicului curant este absolut necesar. De asemenea, este obligatoriu sa cunosti, inainte de a incepe o asemenea cura, efectele adverse si contraindicatiile respectivelor pastile.

Nu lua medicamente in functie de capacitatea organismului tau de a arde grasimile si antecedentele cardiovasculare, un regim alimentar echilibrat poate sa te ajute sa ajungi rapid la un nivel normal al colesterolului cu un procentaj considerabil de 15-40 la suta. In cazul in care ai colesterolul mare, este indicat sa urmezi pentru inceput un regim alimentar bine echilibrat, un tratament cu ceaiuri si abia apoi, daca acestea nu dau rezultate, se poate apela la medicina alopata. Medicul trebuie sa prescrie tratamentul in functie de antecedentele cardiovasculare si de nivelul glicemiei.

De asemenea, este bine de stiut ca aceste tratamente dureaza mult si trebuie incepute numai in cazul in care acest lucru se impune. Fa miscare Putina miscare ajuta cel mai adesea la scaderea colesterolului. Mersul pe jos si inotul sunt cele mai indicate. Daca totusi nu-ti place sa faci miscare, urca si coboara scarile in fiecare zi sau incearca sa mergi o statie-doua de autobuz pe jos. Ce poti manca cu adevarat Daca ai colesterolul mare, prima masura este aceea de a-ti echilibra regimul alimentar. Se spune adesea ca trebuie sa eviti carnea, ouale, prajeala, grasimile in general. Ce este insa adevarat si ce este fals din toate acestea? Ouale sunt interzise? FALS! S-a crezut mult timp ca ouale ar creste riscul de accidente cardiovasculare. Ele contin, este adevarat, colesterol, dar, potrivit cercetatorilor, ouale consumate in cantitate rezonabila – doua-trei pe saptamana -, cresc cu foarte putin concentratia de lipide rele din sange.

Prin urmare, spun specialistii, grasimea din oua nu este cea mai nociva deoarece contine putine lipide saturate responsabile de maladiile coronariene. Atentie la carne! ADEVARAT! Carnea de oaie si mezelurile sunt cele mai bogate in colesterol. De asemenea, carnea de capra, de porc, vanatul contin o cantitate mare de grasimi saturate care ridica rapid nivelul colesterolului expunand astfel consumatorul la riscuri majore de accidente cardiovasculare. In schimb, carnea alba, saraca in lipide, este foarte indicata, gatita insa la aburi sau fiarta, fara adaos de grasime de orice fel. Trebuie sa gatesc fara ulei? FALS! Daca trebuie sa adaugi ulei in mancarea gatita, folosirea uleiurilor vegetale nu este interzisa. Ba dimpotriva! Acizii grasi polinesaturati pe care ii contin duc la scaderea colesterolului. Uleiul de masline este cel mai indicat. Cu un singur amendament insa – nu-l fierbe/praji. La 170 de grade, chiar si lipidele “bunei se transforma in grasimi saturate. In sfarsit, atentie la cantitate – indiferent de sursa din care provine uleiul, materiile grase nu trebuie sa depaseasca un total de 30 la suta din ratia calorica cotidiana, adica echivalentul a trei linguri de ulei. Merele fac miracole? ADEVARAT! Mai multe studii efectuate in ultima vreme atesta faptul ca aceste fructe sunt cu adevarat miraculoase in tratarea colesterolului.

Specialistii sustin ca, daca se mananca doua mere pe zi, nivelul colesterolului poate scadea cu pana la 50 la suta. Efectul este cu atat mai sigur daca merele sunt consumate cu coaja si in stare cruda. Gata cu alcoolul? FALS! Consumul de alcool nu este indicat, dar nici interzis cu desavarsire. Este adevarat, in cazul in care ai un exces de trigliceride (grasimi “relei), dar nu in cazul in care ai colesterol. Cantitatea ideala? Doua pahare cu vin in fiecare zi pentru femei si trei in cazul barbatilor sau 30 g maximum. Trebuie sa stii ca 10 g alcool inseamna un pahar de 100 ml de vin, 1 pahar si jumatate de bere, o cupa de sampanie, 30 ml de whisky. Prin urmare, nu trebuie sa “uitii ca exista bauturi alcoolice, dar trebuie respectata cantitatea. Fructele de mare sunt interzise? FALS! Se credea, pana nu de mult, ca molustele contin mult colesterol. Acum se stie cu siguranta ca nu. De fapt, ele sunt bogate in alt tip de materii grase – sterolul (lipide naturale), care reduc colesterolul. Prin urmare, molustele sunt chiar indicate persoanelor care au nivelul colesterolului ridicat. In plus, au un bogat continut de fosfor, fier, seleniu si zinc, absolut necesare organismului uman si, prin continutul lor scazut de calorii, reprezinta un aliment ideal pentru persoanele supraponderale. Fructele si legumele, cele mai importante! ADEVARAT! Nu exista nicio interdictie. Vegetalele, in general, dar mai ales fructele oleaginoase si cerealele complete sunt bogate in fibre. Acestea fac un scut impotriva bolilor coronariene si au o actiune recunoscuta asupra scaderii colesterolului. Pe langa aceasta, sunt sarace in calorii si potolesc foamea, ceea ce le indica in dieta persoanelor supraponderale. Trebuie sa elimin painea? FALS!

Painea, pastele fainoase si orezul, toate integrale, sunt surse de glucide complexe (amidon si fibre). Ele ofera organismului vitamine si minerale, sunt hranitoare si consumul lor determina diminuarea ratiei alimentare, ceea ce duce la scaderea colesterolului. Stop alunelor? FALS! 30 g de alune inseamna 14 g de grasime si 166 de calorii, dar… 0 g de colesterol. De fapt, poti manca alune cu moderatie, la aperitiv, din cand in cand, fara a abuza. Sunt bogate in vitamina D, magneziu, potasiu, calciu si fier, dar contin si lipide saturate care favorizeaza arterioscleroza. De retinut insa ca nu trebuie total inlaturate, ci doar consumate cu grija si cumpatare. Branza? Niciodata! FALS! Branza contine grasimi animale, majoritar compuse din grasimi saturate. Acest produs lactat poate contribui la cresterea colesterolului daca este consumat in exces. Consumul redus insa, si in special al sortimentelor din gama degresata, este tolerat, dar in functie de nivelul colesterolului.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>