Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Dieta cu fructe si legume

Principiile alimentatiei sanatoase spun ca trebuie sa consumi, zilnic, fructe si legume

Auzi asta la radio, la televizor, si de la medicul de familie. Regula merge chiar si mai departe si precizeaza ca sunt necesare cinci fructe si legume pe zi.

Regula celor cinci fructe si legume

Conform articolelor destinate publicului larg de pe site-ul “Eat right”, unul dinte cele mai cunoscute forme de popularizare a alimentatiei sanatoase, o portie de fructe sau legume este echivalentul a 100 de grame. Cu alte cuvinte asta inseamna un mar, doua-trei caise, o mana de capsune, doi morcovi tineri si o salata. O supa de legume sau un pahar de suc de fructe si/sau legume este echivalemtul unei portii.

Proaspete, congelate sau conservate?

Fructele si legumele congelate industrial au chiar mai multe vitamine decat cele “proaspete” din supermarket. Vitaminele nu sunt cu nimic afectate de congelare. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa verifici termenul de grantie si ca pachetul cu legume sau fructe congelate sa nu contina bulgari de gheata, semn ca, undeva lantul de frig a fost intrerupt, iar produsul s-a decongelat. Mai multe despre legumele congelate gasesti aici. Pentru ca suntem dependenti de aprovizionarea din marile magazine, unde fructele si legumele sunt considerate proaspete desi au fost culese cu cel putin o saptamana inainte, aici gasesti sfaturi foarte utile pentru a alege fructe si legume de calitate.

In ceea ce priveste legumele si fructele din conserva, de preferat sunt cele in suc propriu, pasteurizate, in detrimentul celor cu adaos de zahar, sare si conservanti, sau al celor conservate prin fierbere. Toate aceste detalii sunt scrise pe eticheta. Pretul este un alt indiciu, conservele de calitate fiind cu 15-20% mai scumpe decat cele scoase la promotii in marile magazine.

Regulile dietei

* – Dieta cu fructe si legume este recomandata primavara, dar nu pe perioade mai lungi de doua saptamani, maxim trei, pentru ca un consum exagerat de fructe si legume afecteaza aportul de proteine. In primul rand daca adopti cura de fructe si legume trebuie sa stii ca asta nu te va transforma in vegetarian.
* – In plus, pe parcursul dietei cu fructe si legume poti manca, si este chiar recomandat, si lactate si carne, dar in cantitati mici.
* – Studiile au aratat ca o crestere a consumului de fructe la o masa, cu 100 de grame, si reducerea cu aceeasi cantitate a alimentelor de origine animala, a grasimilor si fainoaselor, poate contribui la scaderea in greutate cu pana la 300 de grame zilnic. Nu-ti ramane decat sa faci niste calcule, si sa schimbi cate ceva in dieta ta zilnica.
* – Alege, in masura in care este posibil, fructe si legume de sezon, si tine dieta cu fructe si legume, cateva saptamani, in mijlocul sezonului. Primavara in luna mai, vara in august si toamna in noiembrie, astfel incat sa beneficiezi din plin de fructele si legumele fiecarui anotimp.
* – Iarna, dieta se poate mentine cu radacinoase, legume uscate sau congelate si cu multe citrice.
* – Variaza, in fiecare zi, fructele pe care le mananci. Nu uita de mere si de portocale, fructe la indemana oricui si usor de gasit tot anul.
* – Adauga in dieta seminte neprajite si nesarate, de floarea soarelui, dovleac, dar si migdale, alune si nuci, dar fara se abuzezi, pentru ca sunt bogate in calorii.
* – Daca fructele trebuie mancate in starea lor naturala, legumele pot fi mancate sub forma de supa, la cuptor, inabusite (cu o cantitate foarte mica de grasime vegetala), coapte sau fierte la aburi. Pot fi combinate in salate sau rontaite (betisoare de morcovi si telina).
* – Nu uita de legumele “parfumate”, adica ceapa si usturoiul, excelente si foarte sanatoase.
* – Foloseste cantitati mari de ierburi aromate, gen patrunjel, cimbru, leustean si frunze de telina. Tocate marunt, pot fi adaugate in salate sau pot fi transformate in salate. Sunt foarte bogate in vitamine si contin nutrienti valorosi si rari.
* – Fructele si legumele contin cantitati importante de fibre, dar pe langa acestea o portie de cereale integrale, zilnic, este mai mult decat binevenita.
* – Bea cel putin doi litri de lichide, pentru ca dieta sa aiba eficienta maxima. Consuma cel putin doua produse de origine animala pe zi (un ou, o bucata de branza, o bucata de carne de pui sau peste) si cel putin un pahar cu lapte si un iaurt zilnic sau 150 de grame de branza de vaci (eventual degresata).

Beneficiile dietei

Dieta cu fructe si legume te poate ajuta sa pierzi, in mod sanatos, circa 3-5 kilograme, echilibreaza raportul de sodiu si potasiu in organism (de cele mai multe ori organismul are o acuta lipsa de potasiu), ceea ce va face ca activitatea cardiaca sa se imbunatateasca. Dieta aduce un aport sanatos de calciu, fosfor si alte minerale deficitare: seleniu, magneziu, mangan, zinc, toate foarte importante pentru organism. Evident, dieta inseamna o injectie cu vitamine, A, C, K si altele. Tinuta de cateva ori pe an, te protejeaza de afectiuni cardio-vasculare, diminueaza riscul maladiilor canceroase si reduce nivelul colesterolului si previne cresterea glicemiei. In plus, iti asiguri un ten stralucitor, un par frumos si un tonus psihic de invidiat. Adica, numai beneficii!

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>