Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Colesterolul si alimentatia

COLESTEROLUL ŞI ALIMENTAŢIA

 

Alcoolul şi colesterolul

 

Există unele studii care arată că doze mici de băuturi alcoolice (1-2 pahare mici la bărbaţi şi un pahar la femei), în special vinul roşu, ar creşte HDL colesterolul (colesterolul bun). Pe de altă parte însă, nu trebuie ignorat faptul că alcoolul în cantităţi foarte mari are multiple riscuri:alcoolism, accidente vasculare cerebrale, boli hepatice grave,cancer, suicid.

De asemenea, persoanele care suferă de boli de inimă nu pot consuma băuturi alcoolice de niciun fel, mai ales dacă interdicţia vine chiar din partea medicului.

Specialiştii recomandă ca berea să fie înlocuită cu un pahar de vin consumat zilnic. Cu atât mai indicat este vinul rosu. El conţine compuşi activi are acţionează direct asupra nivelului de HDL şi ajută la menţinerea în parametri normali a sănătăţii cordului.

Cu toate acestea, este important să reţinem ca nu consumul de alcool este soluţia pentru creşterea colesterolului bun, alcoolul, în cantităţi moderate, fiind doar un potenţial stimulent.

 

Cafeaua şi colesterolul

 

Societatea modernă este una care aproape că nu mai poate fi percepută în afara implicaţiilor factorului de stres. Timpul pare că se diluează mult mai rapid iar activităţile care fac obiectul responsabilităţii umane îşi măresc gradul de dificultate şi amploare.

De cele mai multe ori, oamenii caută stimulente care să îi ajute să facă faţă mai uşor solicitărilor la care sunt supuşi. Cafeaua este un astfel de stimulent, efectele sale fiind de cele mai multe ori similare celei unei băuturi energizante clasice.

Care este legătura între cafea şi colesterol? Contrar informaţilor vehiculate, nu există evidenţe cum că, în cantitate moderată, cafeaua ar avea efecte negative asupra colesterolului şi a bolilor cardiovasculare.

Cu toate acestea, unele date spun despre cafeaua decofeinizată că ar fi dăunătoare, prin faptul că aroma sa puternică poate creşte colesterolul rău (LDL-ul).

Consumatorii de cafea nu ar trebui însă să bea mai mult de 1-2 ceşti pe zi. De asemenea se recomandă consumul cafelei naturale şi nu a celei decofeinizate.

 

Colesterolul şi băuturile alcoolice

 

Băuturile alcoolice în doze mici (de exemplu 1-2 pahare la bărbaţi si un pahar la femei), pot avea o acţiune pozitivă asupra colesterolului bun, contribuind mai exact la creşterea acestuia.

Dintre băuturile alcoolice, vinul are cel mai bun efect asupra colesterolului din sânge.

Cu toate acestea, specialiştii ne recomandă să consumăm alcool în cantităţi moderate, pentru că altfel ne supunem unor riscuri multiple: alcoolism, accidente vasculare cerebrale, boli hepatice grave, cancer, suicid.

Dacă interdicţia vine din partea medicului, cu atât mai mult se interzice consumul băuturilor alcoolice.

Doza zilnică recomandată este de un pahar de vin roşu consumat zilnic. De ce tocmai vin? Pentru ca el conţine compuşi activi are acţionează direct asupra nivelului de HDL şi ajută la menţinerea în parametri normali a sănătăţii cordului.

Totuşi, nu consumul de alcool este soluţia pentru creşterea colesterolului bun. Consumul de alcool în cantităţi moderate este doar un simplu stimulent.

 

Colesterolul şi viaţa sedentară

 

Lipsa activităţii fizice este una dintre principalele cauze de deces în lume. Potrivit Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, sedentarismul poate cauza 2 milioane de decese la nivel mondial, în condiţiile în care 60% din locuitorii planetei duc o viaţă sedentară.

Cu toate că efectele sedentarismului sunt atât de neplăcute, afectând organismul atât la nivel fizic cât şi psihic, el poate fi combătut foarte uşor prin simpla practicare a unor activităţi sportive.

Sedentarismul este principalul cauzator al creşterii nivelului de colesterol din sânge. S-a dovedit însă, că practicarea unor exerciţii fizice în mod regulat scad nivelul colesterolului rău, ajută la pierderea în greutate şi reglează valoarea glicemiei şi a tensiunii arteriale.

Recomandări:

- Faceţi exerciţii fizice în fiecare zi! (circa 30-60 minute)

- Încercaţi să vă stabiliţi o oră exactă de practicare a exerciţiilor astfel încât programul de mişcare să vă intre în reflex!

- Beţi apă în timpul în care faceţi efort!

- Nu se recomandă să faceţi mişcare când afară este foarte cald sau sunt condiţii de umezeală ori frig.

- Nu faceţi exerciţii care vă pot provoca dureri în piept, respiraţie dificilă sau ameţeli.

În acest sens, alimentaţia echilibrată şi activitatea fizică sunt elementele cheie în scaderea colesterolului.