Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Grasimi rele – Grasimi bune

Grasimi rele – Grasimi bune

Cum am spus in articolul precedent, nu toate grasimile sunt la fel si cum exista grasimi bune, exista si cele rele. Despre ele vei afla in acest articol.

Grasimile rele se solidifica la temperatura camerei (lucru care nu se intampla in cazul celor bune).
Grasimi saturate – grasimi rele

Grasimile saturate nu numai “blocheaza” arterele noastre, ele, de asemenea, cresc nivelul colesterolului total si al celui rau (LDL). Alimentele care contin cantitate mare de grasimi saturate este de dorit sa fie evitate, iar cele cu cantitate medie – consumate cu moderatie.
Care sunt principalele surse de grasimi saturate?

Unele grasimi saturate este posibil sa nu fie chiar asa de rele: unele studii arata ca acidul stearic, care se gaseste in produsele de origine animala si in unele alimente, cum ar fi ciocolata, are “unda verde”, deoarece o mare parte din acesta este transformata de organism in acid oleic, o grasime mononesaturata.

unt grasimi rele Grasimi releDeci, s-ar putea ca unele grasimi saturate sa fie si benefice sau cel putin neutre.

Grasimi saturate in cantitate mare se gasesc in:

* margarina
* maioneza
* inghetata
* unt
* branzeturi grase (branza, cascaval, etc)
* ulei din nuca de cocos / lapte de cocos
* ulei de palmier
* snackuri
* lapte integral
* smantana

Grasimi saturate in cantitate medie se gasesc in:

* carne rosie
* oua
* iaurt

In ultimii ani, modul de abordare a subiectului “grasimi” s-a schimbat radical. La inceput, toate grasimile erau considerate nesanatoase si responsabile pentru diverse boli (de la boli cardiovasculare pana la diabet). Dar, multiplele cercetari au aratat ca nu este asa.

Trebuie sa stii ca nu toate grasimile sunt create egal, ca exista grasimi bune, grasimi rele, grasimi posibil nu foarte rele si grasimi foarte rele. Sa incepem cu primele – grasimi bune.
Grasimi nesaturate – grasimi bune

Aceste grasimi nesaturate sunt de 2 tipuri: grasimi mononesaturate si grasimi polinesaturate, ambele tipuri au efecte benefice asupra nivelului de colesterol.

Grasimile mononesaturate ajuta la scaderea colesterolului rau (LDL) si la cresterea colesterolului bun (HDL).

somon grasimi bune Grasimi buneGrasimile polinesaturate ajuta la scaderea colesterolului total si cel rau. Insa, grasimile mononesaturate sunt mult mai apreciate si recomandate decat grasimile polinesaturate, deoarece unele cercetari arata ca grasimile polinesaturate sunt mai putin stabile si pot reduce, pe langa colesterolul rau, si nivelul colesterolului bun, ceea ce nu este benefic. Dar, asta nu inseamna ca trebuie ignorate total, au si parti bune.

Aceste grasimi polinesaturate sunt adesea o sursa buna de acizi grasi Omega 3, care se regasesc mai ales in peste de apa rece, nuci, seminte si uleiuri (ulei de seminte de in si unele uleiuri vegetale).

Acizii grasi esentiali (Omega 3 si Omega 6) nu pot fi produsi de corpul nostru, de aceea mancand alimente care le contin este singura modalitate de a le obtine.

Acizii grasi Omega 3 duc la scaderea tensiunii arteriale, la diminuarea nivelului colesterolului rau (LDL) si protejeaza creierul si sistemul nervos.

Doua tipuri de ulei se remarca prin nivelul lor ridicat de grasimi mononesaturate: uleiul de canola si uleiul de masline. Deci, aceste 2 uleiuri nu trebuie sa lipseasca din camara ta.
Unde se gasesc grasimile bune?

Grasimile bune le regasim in:

* uleiuri (ulei de masline, ulei de seminte de in, ulei de canola, etc)
* nuci, seminte, alune, etc.
* peste
* cereale
* unele fructe (avocado, masline)

Cu ce se combina grasimile?
(articol complet: “combinare alimente”)

* Nucile, semintele, alunele, etc se mananca separat, la gustari, nu se combina cu carbohidrati sau proteine.
* Cerealele se mananca in combinatie cu legume.
* Pestele in combinatie cu legumele.
* Uleiurile se folosesc in salatele de legume.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>