Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Strategii pentru o alimentatie sanatoasa, fara colesterol – Adauga brinza micului dejun

Daca iti refuzi lucrurile la care poftesti, vei reusi doar sa-ti sabotezi intentiile nobile de a minca mai sanatos. Asa ca nu te mai abtine. In loc sa rozi un morcov si sa visezi cu ochii deschisi la o farfurie de cartofi prajiti cu snitel, fripturi in singe sau curry aburind, mai bine le maninci.

Adauga brinza micului dejun

Pune brinza tare si aromata – ca de exemplu parmezan – peste cereale (ovaz, porumb, griu), pentru un plus de proteine si gust. Important e sa inveti in timp sa adaugi proteine in toate mesele, pentru ca ele te ajuta sa te simti plin mai devreme si sa arzi mai rapid calorii pe parcursul intregii zile.

Obtine impact vizual

Cind mincarea arata bine, parca are si-un gust mai bun. Cercetatorii de la Universitatea Surrey din Marea Britanie sint de aceeasi parere. Si daca sintem de acord ca maninci cu ochii, ce-ar fi sa adaugi cantitati mici de alimente bogate in grasimi, numai acolo unde sint extrem de vizibile? Poti sa prepari, de exemplu, piureul cu lapte degresat in loc de smintina (pastreaza aspectul mai cremos, dar fara grasimile suplimentare). La final, adauga un virf de cutit de unt, care se topeste si lasa impresia unui meniu savuros si gras, chiar daca adevarul e altul.

Impacheteaza carnea in legume

Renunta la carne, pentru a reduce cantitatea de carbohidrati ingerati. Specialistii Universitatii americane Brown au descoperit ca persoanele care pierd in greutate au sanse mai mari sa nu se ingrase la loc daca tin o dieta saraca in carbohidrati. Fa si tu precum coreenii si arunca piinea din sendvisuri, inlocuind-o cu salate sau legume care se preteaza la asta. Incearca, de exemplu, sa maninci sunca de pui impachetata intr-o frunza de varza sau salata verde. Daca inlocuiesti chifla cu o frunza de salata, vei obtine un sendvis cu maximum 30 g carbohidrati.

Redu grasimile

Inlocuieste jumatate din cantitatea de brinza Cheddar din salate sau sendvisuri cu piure de castane, de exemplu. Astfel vei reduce semnificativ si grasimile, si numarul caloriilor ingerate, fara a compromite gustul prinzului, ca sa nu mai vorbim de faptul ca primesti un plus de vitamine si potasiu (indicat pentru inima).

Taie in bucati mari

Astfel, o zona mai mica de aliment va fi expusa la aer. Iar asta te ajuta sa conservi si sa ingerezi o cantitate mai mare de antioxidanti (despre care stii deja ca te protejeaza de cancer).

Maninca-le rapid

Spala si taie legumele chiar inainte de a le consuma. toate tipurile de legume incep sa-si piarda proprietatile imediat ce au fost taiate in bucati.

Ingroasa-ti supa, nu stomacul

Pune un pumn de faina de porumb in supele pe care le prepari singur – amidonul le va ingrosa rapid, transformindu-le in tocanite delicioase. (Metoda poate fi aplicata si cind gatesti sosuri de orice fel.) Mai mult, faina de porumb contine un antioxidant numit zeaxantina, care te ajuta sa iti pastrezi ochii in forma.

Taie-ti friptura in bucati si maninca mai putin

Daca vei portiona carnea in bucati mici, farfuria va parea mai plina si te vei satura mai rapid. Intr-un studiu recent desfasurat de Institutul National Japonez de Cercetare a Alimentelor, voluntarii care au fost rugati sa compare cantitati egale de legume au declarat ca cele tocate sint cu 27% mai mari decit cele intregi. Iar atunci cind ai impresia ca devorezi o portie mai mare, te saturi cu mai putine calorii.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>