Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

Strategii pentru o alimentatie sanatoasa, fara colesterol

Daca iti refuzi lucrurile la care poftesti, vei reusi doar sa-ti sabotezi intentiile nobile de a minca mai sanatos. Asa ca nu te mai abtine. In loc sa rozi un morcov si sa visezi cu ochii deschisi la o farfurie de cartofi prajiti cu snitel, fripturi in singe sau curry aburind, mai bine le maninci.

Reguli simple ce reduc nivelul de colesterol ca sa-ti poti transforma mancarurile favorite in mincaruri sanatoase: mai sarace in calorii, grasimi si colesterol, si mai bogate in proteine, vitamine si antioxidanti. Modificarile propuse noastre sunt atit de insegnifiante, incat nu veti observa nici o diferenta la gust.

Fii atent la uleiul de masline

Nu pune in salatele de sezon ulei de masline light, pentru ca acesta contine mai putini antioxidanti (care lupta impotriva cancerului) decit uleiul de masline extra-virgin, plus ca nu e la fel de gustos. Nu esti sigur ce fel de ulei ai acasa? Uleiul de masline bun e un pic picant, usor amar si iti lasa o vaga senzatie de arsura pe git.

Fa-ti rezerve de licopen

Pune un dram de ketchup organic pe felia de piine. Noi studii ale Serviciului de Cercetari Agricole din California arata ca acest tip de ketchup contine de doua ori mai mult licopen (eficient pentru prevenirea cancerului) decit ketchupul obisnuit. Cum stii care e organic si care nu? Cele naturale sint ceva mai inchise la culoare. Verifica si eticheta produsului: un produs organic contine cel putin 95% ingrediente organice.

Prepara curry savuros cu iaurt

Inlocuieste laptele gras de nuca de cocos din curry cu iaurt simplu dietetic. Iaurtul confera mincarii un aspect cremos, ca sa te poti bucura de gustul minunat si antioxidantii din condimente fara grasimile din laptele de cocos.

Clateste fasolea

Fasolea la conserva (orice soi ar fi) e o solutie rapida si simpla de a da un plus de proteine meselor tale. Partea proasta e ca fasolea consumata in cantitati mari sporeste nivelul de sodiu ingerat, marind astfel riscul de cancer la stomac si hipertensiune. Daca insa clatesti fasolea 3 minute inainte s-o consumi, reduci cantitatea de sodiu pe care o contine cu 30%.

Adauga un dram de oregano

O lingurita de oregano proaspat are mai multi antioxidanti decit un mar intreg, conform cercetatorilor din Cadrul Departamentului American de Agricultura. Oregano mexican are cel mai mare continut de antioxidanti, dar cel italienesc si cel grecesc vin puternic din urma. Poti adauga acest condiment la orice, de la coltunasi la carne sau dressing de salata.

Coace nedospit

Indiferent ca prepari rulou de carne sau placinta cu mere, pentru partea superioara renunta la aluatul dospit (cu drojdie) in favoarea celui nedospit (care contine doar ulei, faina si apa). Astfel scapi de 110 calorii si 10 grame de grasime la fiecare portie consumata.

Cedeaza poftei de ciocolata

Nu trebuie sa te privezi de dulciuri. Presara putina ciocolata neagra peste chilli sau peste sosurile de gratar – le vei da un plus de savoare, alaturi de flavonoizi si polifenoli (ambele substante reduc riscul de boli de inima si iti mentin colesterolul la nivelul optim). Plus ca daca apelezi la razatoarea mica, riscul de-a exagera cu ciocolata e destul de scazut.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>