Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

De ce este important sa avem o alimentatie sanatoasa?

Trebuie sa-ti impui singura o alimentatie sanatoasa, corecta si rationala, fara constrangeri, dar si fara abuzuri

[De ce este important sa avem o alimentatie sanatoasa ?] Pentru a creste armonios si a avea un trup suplu, frumos, trebuie sa consumi alimente variate , cate putin din fiecare. Daca iti plac mult mancarurile si preparatele grase trebuie sa fi foarte atent, consumate in cantitati mari, aceste alimente pot provoca, mai apoi deteriorarea starii de sanatate.

Corpul nostru are nevoie, pentru a creste si capata energia necesara muncii, invataturii, de alimente diverse, de substante nutritive, dar in cantitati potrivite.

Substantele de baza din mancare, absorbite de intestin sunt: proteinele, glucidele si lipidele.

Proteinele sunt cele care construiesc trupul nostru, gasindu-se in muschi, oase, piele, creier, ficat, inima. Noi le luam din alimente de origine vegetala (fasole, mazare, nuci, cereale, soia). Nu trebuie sa exageram cu consumul de proteine, ele trebuind sa totalizeze doar 20%din alimentatia noastra zilnica.

Glucidele, adica substantele dulci, sunt o sursa importanta de energie pentru copil si adolescent, dar nici nu trebuie sa exageram.Luati glucidele mai putin din dulciuri si mai mult din fructe si legume proaspete.

Lipidele se gasesc mai ales in grasimi. Cu exceptia legumelor si fructelor, toate produsele contin grasimi, mai mult sau mai putin. Lipidele se gasesc in: carnea de porc, peste gras, unt, smantana, lapte natural. Daca nu le puteti evita, macar consumati-le in cantitati moderate.

Vitaminele sunt substante esentiale pentru cresterea si mentionarea starii de sanatate a tanarului.
Se stie ca in lipsa lor, o persoana n-ar putea supravietuii decat cateva luni. In general, se cunosc peste 20 de vitamine, cele mai cunoscute fiind vitaminele A, B, C, D si K.

Vitamina A favorizeaza o vedere buna. Se gaseste in unt, untura de peste, galbenus, rosii, piersici.

Vitamina B este prezenta in nuci, fasole, oua, ficat. In absenta acestei vitamine, se produc tulburari nervoase, uscarea pielii, caderea parului.

Vitamina C contribuie la cresterea si rezistenta organismului si se gaseste in legume si fructe proaspete.

Vitamina D favorizeaza cresterea oaselor.

Raspunde

XHTML: Puteti utiliza urmatoarele marcaje: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>