O alimentatie sanatoasa se obtine pas cu pas


Alimentatie sanatoasa

Este un pas mare inainte pe calea adoptarii unui stil de viata sanatos si a unei diete echilibrate, pentru ca oricine stie ca un „combustibil“ de calitate prelungeste viata motorului. De aceea, este important sa stim ce, cum si cat mancam, fiindca de acest lucru depind atat sanatatea noastra si a copiilor nostri pe termen scurt, cat mai ales afectiunile care apar in timp.

Alimentele nu pot fi clasificate in „bune“ sau „rele“ ci conteaza dieta in ansamblul ei. Ali­mentele care pot sa ofere intreaga gama de substante nutritive sunt incadrate in mai multe grupe din care enumeram: lapte si produse lactate; carne, peste si produse derivate; oul; cereale si produse din cereale; fructe si legume; produse zaharoase; grasimi comerciale si bauturi. Este adevarat ca ritmul trepidant al vietii noastre cotidiene ne obliga de cele mai multe ori sa alegem solutiile usoare.

Sarim peste masa de dimineata, „ciu­gulim“ ceva in timpul zilei si servim o masa copioasa seara, care sa suplineasca tot ce am „ratat“ pe parcursul zilei. Ingrijorator este ca si copiii incep sa copieze atitudinea parintilor, care sunt prea ocupati sa le monitorizeze alimentatia, sau la cealalta extrema, copiii sunt supraalimentati de parintii si bunicii care vor „sa aiba ei ce nu am avut noi, pe vremea noastra“. Pas cu pas spre o viata normala E greu, dar trebuie sa luptam cu deprin­deri mostenite de la generatiile anterioare, cu amintirea gusturilor copilariei, cu propria noastra inertie, cu lipsa de timp pentru a avea o dieta echilibrata.

A manca sanatos este vital pentru mentinerea starii de sanatate si este esential pentru crestere si dezvoltare la copii si adolescenti. Impreuna cu activitatea fizica, o dieta adecvata, care va furniza o cantitate suficienta de kilocalorii, va mentine starea de sanatate. Dieta inadecvata si sedentarismul determina un aport energetic mare (mai multe calorii decat necesarul zilnic) – reprezentand cei mai importanti factori care contribuie la cresterea prevalentei obezitatii. Nu pierdeti timpul cu dietele „minune“! Nu exista alimentul ideal, care sa acopere toate nevoile nutritionale, cu toate ca periodic este anuntata descoperirea sa „cu surle si tobe“.

Secretul unei alimentatii sanatoase este sa faceti trecerea de la stilul de viata pe care il aveti acum, la o alimentatie dupa principiile enuntate mai sus cu pasi mici, treptat, pentru a nu percepe transformarea ca pe ceva negativ, impus. Fiecare mica victorie ne va da un surplus de incredere, re­zultatele pozitive asupra sanatatii fizice si mentale nu vor intarzia sa apara si astfel vom fi convinsi ca suntem pe drumul cel bun.

Redobandeste-ti sanatatea prin ganoterapie

De foarte mult timp, chinezii foloseau ca metoda de tratament in diferite boli o ciuperca pe care o considerau un remediu naturist extrem de valoros

Ganoderma Lucidum – o specie de ciuperca medicinala – era extrem de utilizata datorita proprietatilor sale medicinale ce imbunatateau capacitatea organismului de a se vindeca, dar si pentru a avea o viata mai lunga.

Sunt cunoscute sute de specii ale acestei plante, insa doar cateva sunt apreciate pentru proprietatile terapeutice. Consumata in mod regulat, Ganoderma Lucidum are efect de incetinire a procesului de imbatranire si de revitalizare a intregului organism.

De asemenea, aceasta planta sporeste capacitatea intelectuala si imbunatateste memoria, iar daca este luata pe parcursul unei perioade mai lungi de timp, asigura mentinerea agilitatii corpului.

Ganoterapia, terapie de ultima ora

Numele acestei noi terapii provine de la denumirea stiintifica a ciupercii respective. Cotata ca fiind terapie de baza in cadrul medicinei traditionale chineze, ganoterapia prezinta multiple beneficii: purificarea sangelui, imbunatatirea circulatiei sangvine, eliminarea toxinelor din organism, amplificarea puternica a functiei rinichilor, protejarea ficatului, intarirea inimii, curatarea colonului, stimularea imunitara si cresterea agilitatii fizice.

Substantele nutritive ale ciupercii Ganoderma Lucidum s-au dovedit ca fiind un remediu pentru o serie de afectiuni: migrene, diabet, cefalee, hiper/hipo tensiune, artrita reumatica, bronsita, astm, anorexie, gastrita, hemoroizi, colesterol, nefrita, dismenoree, constipatie, varice, psoriasis, depresie si anxietate, insomnie, boli de piele, alergii, hepatita, cancer, tumori, leucemie etc. Prin aceasta terapie organismul este supus dezintoxicarii si totodata sistemul imunitar se fortifica pentru a face fata unor eventuale boli. Daca ai avut ocazia sa incerci ganoterapia, poti oferi amanunte despre cum a decurs si care au fost rezultatele, scriind mai jos. Sanatatea este cel mai de pret lucru pentru oricine.

6 pasi usor de urmat catre o alimentatie sanatoasa!

In alimentatia dumneavoastra se regasesc produse tip fast-food?

Va amintiti cand ati mancat ultima data un fruct sau legume? Este ziua dumneavoastraAlimentatie sanatoasaplinadegustari intre mese neplanificate sau snaks-uri? Daca va regasiti in cele de mai sus, asta inseamna ca alimentatia dumneavoastra are neaparata nevoie de o schimbare!

Dar de unde sa incepeti?

Persoanele ale caror diete au nevoie de schimbari majore, se simt de obicei coplesite de multitudinea de schimbari pe care trebuie sa le adopte. Aceste schimbari trebuie facute pe rand astfel incat sa observati beneficiile nutritionale ale acestor mici schimbari pe parcursul unei zile.

Incepeti sa puneti in practica acele schimbari cu urmatoarea masa pe care trebuie sa o luati!

1. Inlocuiti sucurile dulci cu apa rece si veti scapa de cel putin 150 calorii din alimentatia dumneavoastra zilnica. Faceti asta timp de o luna si veti scapa de aproape 500 de grame de grasime din corpul dumneavoastra si veti reduce cantitatea de zahar consumata cu 6 cani

2. Inlocuiti produsele de patiserie cu fructe. Astazi, terminati-va masa cu un fruct in locul produselor de patiserie. Fructele proaspete si dulci sunt pline de fibre si antioxidanti si sunt cu adevarat capabile de a satisface pofta de dulce. Oamenii imi spun mereu ca acest obicei i-a ajutat cu adevarat sa renunte la dulciuri si prajituri

3. Inlocuiti painea alba cu cea neagra. Un truc cu adevarat usor: incercati sa inlocuti painea alba cu cea neagra cand prajiti paine sau cand preparati sandwish-uri. Aceasta este o metoda simpla de va ridica nivelul de fibre din organism

4. Mancati intotdeauna dimineata. Daca sunteti genul care sare peste micul dejun, va propunem sa nu mai faceti lucrul asta incepand de maine. Va veti mentine nivelul energiei ridicat pana la pranz. Studiile arata ca celor care mananca dimineata le este mai usor sa isi mentina greutatea la un nivel normal decat cei care sar peste aceasta masa. Daca sunteti pe fuga, incearcati un shake proteic, un baton proteic, un iaurt, un fruct

5. Consumati produse bogate cu calciu! Beti lapte degresat, mancati branza de vaca, iaurt sau cas proaspat. Calciul este important pentru sanatatea oaselor si ajuta muschii sa se contracte sau sa se relaxeze. Daca suferiti de intoleranta la lactoza, consumati produse derivate din soia cum ar fi lapte de soia, branza sau iaurt

6. Inlocuiti carnea cu peste. Daca, de obicei, carnea de vita si cea de pui sunt in alimentatia dumneavoastra, incercati sa consumati peste astazi. Pestele contine grasimi sanatoase Omega-3, este bogat in proteine si sarac in calorii. Amestecati somon, ton si avocado pentru a pregati un sandwish sau incercati salata de creveti pentru o masa rapida. Daca nu stiti sa gatiti pestele sau nu va place, nu ezitati sa il comandati la urmatoarea masa pe care o luati la restaurant

Acid sau alcalin pentru o alimentaţie sănătoasă?

Trăim într-o lume care, din păcate, ne-a făcut să uităm ce înseamnă adevărata plăcere de a mânca

Rare sunt persoanele care îşi permit să savureze o masă sănătoasă. Noi, ceilalţi, din lipsă de timp, ne grăbim să îngurgităm în viteză ce apucăm şi ce avem la îndemână (deja îţi zboară mintea la un hamburger imens, cu maioneză şi cartofi prăjiţi, nu?), fără să ne gândim la urmările unei astfel de diete şi ale unui asemenea stil de viaţă. Românul merge pe principiul „Las-o, bă, că merge-aşa!” chiar şi când vine vorba de propriul stomac şi propria sănătate.

Aproape toată lumea vorbeşte mai nou de pH. Ce este acesta? pH-ul este un parametru de măsurare a acidităţii sau bazicităţii unei substanţe. Vorbim de un pH neutru atunci când acesta are valoarea 7. Tot ce este sub şapte este considerat acid, iar între 7 şi 14 – pH-ul este bazic. Ca să ai un punct de reper, saliva unui om sănătos are un pH între 6,5 şi 7,4.

Cel mai frecvent semn de aciditate din organism (şi cel mai uşor de constatat) este acea senzaţie de arsură la gura stomacului care iradiază uneori până în gât sau în gură. Deci zici că ai acid atunci când ai senzaţia că în stomacul tău erupe un vulcan şi aruncă lava pe unde apucă. E „clopoţelul” care îţi atrage atenţia că nu mănânci ceea ce trebuie sau poate nu faci combinaţiile alimentare cele mai fericite pentru stomacul tău. Românul – obişnuit cu remediile simple – dă pe gât o cană cu lapte sau o linguriţă de bicarbonat alimentar şi zice că a rezolvat problema. Greşit! Soluţia se află în farfuria pe care o avem în faţa noastră de fiecare dată când mâncăm. Echilibrul acido-bazic din organism poate fi reglat în primul rând printr-o dietă echilibrată. Specialiştii înclină spre o dietă alcalină, deoarece fluidele responsabile cu digestia au un pH acid sau puternic acid (sucul gastric are un pH de 1,5-2). Nu trebuie să te apuci să cauţi acum alimentele care au neapărat un pH de fix 7. Ar însemna să cam faci foamea, ceea ce iar nu e bine!

Alimentele alcaline sunt la tot pasul. Le găseşti şi la piaţă, şi în magazinul de la colţ sau poate chiar în grădina din faţa casei. Trebuie să ştii care sunt acestea şi să le consumi cu încredere. Îţi ofer mai jos o listă cu alimentele alcaline, grupate pe categorii.

Începem cu legumele (la îndemână tot timpul anului şi niciodată contraindicate): asparagus, varză albă şi roşie, varză de Bruxelles, salată, ceapă (nu te aşteptai, nu?), conopidă, mazăre, fasole verde, spanac, morcov, usturoi, pătrunjel, castravete, broccoli (una dintre cele mai sănătoase legume, deşi noi nu prea suntem amatori…; nici americanii, fie vorba între noi). Hai să băgăm tot în categoria asta şi seminţele şi sâmburii, care pe lângă capacitatea de a alcaliniza atmosfera din organism, conţin şi foarte mulţi antioxidanţi care dau corpului un bum energetic imens şi te ajută să rămâi tânăr mai mult timp. Sâmburii de migdale şi seminţele de dovleac şi floarea soarelui sunt foarte sănătoase, cu condiţia să nu fie tratate cu tot felul de arome ca să pară mai atrăgătoare. Seminţele de sesam intră şi ele în această categorie, care, alături de seminţele de dovleac, conţin la suta de grame doza zilnică necesară de vitamine B. Chiar dacă spartul seminţelor cât e ziulica de lungă nu ţi se pare cel mai frumos gest, încearcă să le consumi pentru beneficiile pe care ţi le aduc.

La capitolul fructe, lista este destul de scurtă şi surprinzătoare. Deşi pare ciudat, în capul listei instalăm lămâia, care în combinaţie cu un pahar de apă plată accelerează digestia şi produce doar reziduuri alcaline în organism, pe care rinichii le elimină mult mai uşor. Lămâia în sine are un pH acid (2,4), dar combinaţia cu apa plată cu pH neutru şi cu sucurile gastrice o fac să fie cap de listă la capitolul alimente alcaline. Alte fructe cu efect alcalinizant: avocado, grapefruit, pepenele verde (are pH neutru) şi rubarba.

Trebuie să şi bem, deci hai să vorbim şi de lichide alcaline: sucurile din legume proaspete, apa pură (distilată sau ionizată), limonada, ceaiurile din plante (nu cele din plicuri sau de la plafar; sunt de preferat plantele culese de bunica), laptele neîndulcit de soia sau migdale.

Grăsimile sunt, în general, producătoare de acizi şi după consumul lor apare acea senzaţie neplăcută de vulcan în stomac. Există totuşi şi grăsimi „bune”, care produc reziduuri alcaline: uleiul de avocado şi cel de măsline sunt cele mai recomandate în dietele de slăbire, cu condiţia să nu fie prăjite. Deja parcă ai înlocuit hamburgerul de la început cu o salată zdravănă de legume proaspete, „udată” cu ulei de măsline, zeamă de lămâie şi asezonată cu nişte seminţe de sesam. Yummiiii! Încearc-o şi vei vedea că vei avea mai multă energie decât după o cola (pH acid de 2,5), o cafea mare şi aburindă (pH de 5) sau o bere rece într-o zi caniculară (pH de 4,5).

O să te întrebi poate de ce nu găseşti laptele sau alte produse lactate pe listă? Pentru simplul fapt că acestea sunt producătoare de reziduuri acide în organism. Odată ajunse în stomac, acestea forţează producţia de acid gastric şi – consumate în exces sau în combinaţie cu alte alimente acide – nu fac decât să obosească organismul care va lupta să elimine resturile rezultate din digestia lor. Nu degeaba multă lume spune că lactatele balonează. Este efectul de fermentaţie care apare în urma consumului de lapte dulce, caşcaval, îngheţată, smântână sau iaurturi. Brânza proaspătă de vacă poate fi inclusă totuşi undeva pe o listă neutră… din nou cu o condiţie: să fie proaspătă şi consumată singură. Vorbim şi de alimentele acide… într-un alt articol.

De ce este important sa avem o alimentatie sanatoasa?

Trebuie sa-ti impui singura o alimentatie sanatoasa, corecta si rationala, fara constrangeri, dar si fara abuzuri

[De ce este important sa avem o alimentatie sanatoasa ?] Pentru a creste armonios si a avea un trup suplu, frumos, trebuie sa consumi alimente variate , cate putin din fiecare. Daca iti plac mult mancarurile si preparatele grase trebuie sa fi foarte atent, consumate in cantitati mari, aceste alimente pot provoca, mai apoi deteriorarea starii de sanatate.

Corpul nostru are nevoie, pentru a creste si capata energia necesara muncii, invataturii, de alimente diverse, de substante nutritive, dar in cantitati potrivite.

Substantele de baza din mancare, absorbite de intestin sunt: proteinele, glucidele si lipidele.

Proteinele sunt cele care construiesc trupul nostru, gasindu-se in muschi, oase, piele, creier, ficat, inima. Noi le luam din alimente de origine vegetala (fasole, mazare, nuci, cereale, soia). Nu trebuie sa exageram cu consumul de proteine, ele trebuind sa totalizeze doar 20%din alimentatia noastra zilnica.

Glucidele, adica substantele dulci, sunt o sursa importanta de energie pentru copil si adolescent, dar nici nu trebuie sa exageram.Luati glucidele mai putin din dulciuri si mai mult din fructe si legume proaspete.

Lipidele se gasesc mai ales in grasimi. Cu exceptia legumelor si fructelor, toate produsele contin grasimi, mai mult sau mai putin. Lipidele se gasesc in: carnea de porc, peste gras, unt, smantana, lapte natural. Daca nu le puteti evita, macar consumati-le in cantitati moderate.

Vitaminele sunt substante esentiale pentru cresterea si mentionarea starii de sanatate a tanarului.
Se stie ca in lipsa lor, o persoana n-ar putea supravietuii decat cateva luni. In general, se cunosc peste 20 de vitamine, cele mai cunoscute fiind vitaminele A, B, C, D si K.

Vitamina A favorizeaza o vedere buna. Se gaseste in unt, untura de peste, galbenus, rosii, piersici.

Vitamina B este prezenta in nuci, fasole, oua, ficat. In absenta acestei vitamine, se produc tulburari nervoase, uscarea pielii, caderea parului.

Vitamina C contribuie la cresterea si rezistenta organismului si se gaseste in legume si fructe proaspete.

Vitamina D favorizeaza cresterea oaselor.