Scadere colesterol - scaderea colesterolului pe cale naturala

RSS-ul continutului principal - Scaderea ColesteroluluiUltimele noutati:

Colesterolul, dusmanul din farfurie

Colesterol este o problemă tot mai des întânită, atât în rândul tinerilor cât și a persoanelor în vârstă. Potrivit ultimelor statistici oferite de Organizația Mondială a Sănătății, la nivel mondial,  colesterolul reprezintă cauza pentru o treime din bolile cardiovasculare ischemice. În aceste condiții, pentru a reduce numărul celor se confruntă cu problema colesterolului, medicii specialiștii le recomandă tuturor celor cu vârsta de peste 20 de ani să-și măsoare nivelul lipidelor din organism cel puțin o dată la cinci ani, indiferent că au sau nu probleme cu colesterolul.

Colesterolul este un compus organic din grupa lipidelor cu numeroase și importante roluri în organism. Astfel, colesterolul este un important constituent al membranelor celulare, reglând permeabilitatea acestora față de diverse substanțe, este implicat în sinteza corticosteroizilor, hormonilor sexuali și a acizilor biliari și nu în ultimul rând  deține un rol metabolic.

Colesterol – Mecanism de funcționare

Colesterolul este cunoscut sub două forme, colesterol ”rău” (LDL) și colesterol ”bun” (HDL). Acesta este introdus în organism prin alimentele de origine animală pe care oamenii le consumă frecvent. Apoi, colesterolul este transportat în sânge cu ajutorul unor proteine transportoare, numite lipoproteine. Colesterolul LDL este cel care transportă cea mai mare parte a colesterolului în sânge determinând formarea leziunilor aterosclerotice ce duc la îngustarea vaselor de sânge. Pe de altă parte, colesterolul ”bun” transportă colesterolul din diverse părți ale organismului la ficat. Astfel, se produce înlăturarea colesterolului din organism și chiar protejarea vaselor de sânge.

Colesterol – Factori de Risc

Apariția colesterorului este determinată de fumatul excesiv, hipertensiune arterială, diabet zaharat, lipsa activităților fizice zilnice, vârstă (odată cu vârsta, crește și nivelul colesterolului, iar odată cu aceasta riscul de atac de cord) și nu în ultimul rând de alimentația nesănătoasă.

Colesterolul  și alimentația sănătoasă

Alimentația sănătoasă este cel mai important mijloc care ne ajută să aducem  colesterolul la valori normale, astfel încât să nu ne amenințe sănătatea. Așadar, o dietă echilibrată și sănătoasă  presupune consumul de fibre, legume proaspete și fructe, dar și introducerea în alimentație a unor produse care mențin buna funcționare a organismului. Un astfel de produs este pâinea Dobrogea Benecol, destinată oamenilor care doresc să adopte o alimentație sănătoasă și să reducă în mod natural nivelul colesterolului. Cu alte cuvinte, consumul zilnic de stanoli din plante, într-o doză optimă, are efect în scăderea colesterolului.  Alimentația echilibrată, exercițiile fizice regulate și evitarea exceselor (fumat, consumul de grăsimi, alcool) sunt cheia pentru o viață sănătoasă.

Studiile realizate la nivel mondial au arătat că produsele care conțin esteri din stanoli din plante reduc colesterolul total cu aproximativ 10% și colesterolul LDL până la 15%. Toate aceste rezultate sunt posibile numai dacă persoanele în cauză consumă zilnic produse cu esteri de stanoli din plante.

Produsele Dobrogea Benecol sunt echilibrate din punct de vedere nutrițional, sunt alimente sănătoase, de cea mai bună calitate, care păstrează gustul și aroma produselor tradiționale românești. Compania Dobrogea Grup a lansat de-a lungul timpului produse și activități în premieră pentru pița românească cu rol în îmbunătățirea stării de sănătate a organismului.

Mai multe informații despre colesterol și produsele care reduc colesterolul puteți accesa www.dobrogeabenecol.rowww.reducereacolesterolului și www.scadereacolesterolului.ro.

Articole recente

O alimentatie sanatoasa se obtine pas cu pas


Alimentatie sanatoasa

Este un pas mare inainte pe calea adoptarii unui stil de viata sanatos si a unei diete echilibrate, pentru ca oricine stie ca un „combustibil“ de calitate prelungeste viata motorului. De aceea, este important sa stim ce, cum si cat mancam, fiindca de acest lucru depind atat sanatatea noastra si a copiilor nostri pe termen scurt, cat mai ales afectiunile care apar in timp.

Alimentele nu pot fi clasificate in „bune“ sau „rele“ ci conteaza dieta in ansamblul ei. Ali­mentele care pot sa ofere intreaga gama de substante nutritive sunt incadrate in mai multe grupe din care enumeram: lapte si produse lactate; carne, peste si produse derivate; oul; cereale si produse din cereale; fructe si legume; produse zaharoase; grasimi comerciale si bauturi. Este adevarat ca ritmul trepidant al vietii noastre cotidiene ne obliga de cele mai multe ori sa alegem solutiile usoare.

Sarim peste masa de dimineata, „ciu­gulim“ ceva in timpul zilei si servim o masa copioasa seara, care sa suplineasca tot ce am „ratat“ pe parcursul zilei. Ingrijorator este ca si copiii incep sa copieze atitudinea parintilor, care sunt prea ocupati sa le monitorizeze alimentatia, sau la cealalta extrema, copiii sunt supraalimentati de parintii si bunicii care vor „sa aiba ei ce nu am avut noi, pe vremea noastra“. Pas cu pas spre o viata normala E greu, dar trebuie sa luptam cu deprin­deri mostenite de la generatiile anterioare, cu amintirea gusturilor copilariei, cu propria noastra inertie, cu lipsa de timp pentru a avea o dieta echilibrata.

A manca sanatos este vital pentru mentinerea starii de sanatate si este esential pentru crestere si dezvoltare la copii si adolescenti. Impreuna cu activitatea fizica, o dieta adecvata, care va furniza o cantitate suficienta de kilocalorii, va mentine starea de sanatate. Dieta inadecvata si sedentarismul determina un aport energetic mare (mai multe calorii decat necesarul zilnic) – reprezentand cei mai importanti factori care contribuie la cresterea prevalentei obezitatii. Nu pierdeti timpul cu dietele „minune“! Nu exista alimentul ideal, care sa acopere toate nevoile nutritionale, cu toate ca periodic este anuntata descoperirea sa „cu surle si tobe“.

Secretul unei alimentatii sanatoase este sa faceti trecerea de la stilul de viata pe care il aveti acum, la o alimentatie dupa principiile enuntate mai sus cu pasi mici, treptat, pentru a nu percepe transformarea ca pe ceva negativ, impus. Fiecare mica victorie ne va da un surplus de incredere, re­zultatele pozitive asupra sanatatii fizice si mentale nu vor intarzia sa apara si astfel vom fi convinsi ca suntem pe drumul cel bun.

Dieta care scade colesterolul

Scaderea Colesterolului

‘Colesterolul rau’ e daunator pentru sistemul cardiovascular, in schimb cel ‘bun’ ajuta la mentinerea sanatatii arterelor. Va prezentam mai jos dieta ideala pentru scaderea colesterolului.

Trebuie sa limitam aportul de trigliceride alimentare, de provenienta animala. Cele mai daunatoare produse sunt grasimile saturate si produsele in care acestea se gasesc in cantitate mare precum slanina, carnurile grase de porc, oaie, vita, mezelurile grase, carnatii, organele animale si in special creierul, pielea de gaina.

Alte produse bogate in colesterol sunt ouale si mai precis galbenusul de ou. De aceea, pentru a normaliza nivelul colesterolului in sange, nu trebuie sa exageram cu consumul da galbenusuri. Trei pe saptamana sunt suficiente pentru persoanele care au aceasta problema.

Citeste mai mult..

Redobandeste-ti sanatatea prin ganoterapie

De foarte mult timp, chinezii foloseau ca metoda de tratament in diferite boli o ciuperca pe care o considerau un remediu naturist extrem de valoros

Ganoderma Lucidum – o specie de ciuperca medicinala – era extrem de utilizata datorita proprietatilor sale medicinale ce imbunatateau capacitatea organismului de a se vindeca, dar si pentru a avea o viata mai lunga.

Sunt cunoscute sute de specii ale acestei plante, insa doar cateva sunt apreciate pentru proprietatile terapeutice. Consumata in mod regulat, Ganoderma Lucidum are efect de incetinire a procesului de imbatranire si de revitalizare a intregului organism.

De asemenea, aceasta planta sporeste capacitatea intelectuala si imbunatateste memoria, iar daca este luata pe parcursul unei perioade mai lungi de timp, asigura mentinerea agilitatii corpului.

Ganoterapia, terapie de ultima ora

Numele acestei noi terapii provine de la denumirea stiintifica a ciupercii respective. Cotata ca fiind terapie de baza in cadrul medicinei traditionale chineze, ganoterapia prezinta multiple beneficii: purificarea sangelui, imbunatatirea circulatiei sangvine, eliminarea toxinelor din organism, amplificarea puternica a functiei rinichilor, protejarea ficatului, intarirea inimii, curatarea colonului, stimularea imunitara si cresterea agilitatii fizice.

Substantele nutritive ale ciupercii Ganoderma Lucidum s-au dovedit ca fiind un remediu pentru o serie de afectiuni: migrene, diabet, cefalee, hiper/hipo tensiune, artrita reumatica, bronsita, astm, anorexie, gastrita, hemoroizi, colesterol, nefrita, dismenoree, constipatie, varice, psoriasis, depresie si anxietate, insomnie, boli de piele, alergii, hepatita, cancer, tumori, leucemie etc. Prin aceasta terapie organismul este supus dezintoxicarii si totodata sistemul imunitar se fortifica pentru a face fata unor eventuale boli. Daca ai avut ocazia sa incerci ganoterapia, poti oferi amanunte despre cum a decurs si care au fost rezultatele, scriind mai jos. Sanatatea este cel mai de pret lucru pentru oricine.

Dieta cu fructe si legume

Principiile alimentatiei sanatoase spun ca trebuie sa consumi, zilnic, fructe si legume

Auzi asta la radio, la televizor, si de la medicul de familie. Regula merge chiar si mai departe si precizeaza ca sunt necesare cinci fructe si legume pe zi.

Regula celor cinci fructe si legume

Conform articolelor destinate publicului larg de pe site-ul “Eat right”, unul dinte cele mai cunoscute forme de popularizare a alimentatiei sanatoase, o portie de fructe sau legume este echivalentul a 100 de grame. Cu alte cuvinte asta inseamna un mar, doua-trei caise, o mana de capsune, doi morcovi tineri si o salata. O supa de legume sau un pahar de suc de fructe si/sau legume este echivalemtul unei portii.

Proaspete, congelate sau conservate?

Fructele si legumele congelate industrial au chiar mai multe vitamine decat cele “proaspete” din supermarket. Vitaminele nu sunt cu nimic afectate de congelare. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa verifici termenul de grantie si ca pachetul cu legume sau fructe congelate sa nu contina bulgari de gheata, semn ca, undeva lantul de frig a fost intrerupt, iar produsul s-a decongelat. Mai multe despre legumele congelate gasesti aici. Pentru ca suntem dependenti de aprovizionarea din marile magazine, unde fructele si legumele sunt considerate proaspete desi au fost culese cu cel putin o saptamana inainte, aici gasesti sfaturi foarte utile pentru a alege fructe si legume de calitate.

In ceea ce priveste legumele si fructele din conserva, de preferat sunt cele in suc propriu, pasteurizate, in detrimentul celor cu adaos de zahar, sare si conservanti, sau al celor conservate prin fierbere. Toate aceste detalii sunt scrise pe eticheta. Pretul este un alt indiciu, conservele de calitate fiind cu 15-20% mai scumpe decat cele scoase la promotii in marile magazine.

Regulile dietei

* – Dieta cu fructe si legume este recomandata primavara, dar nu pe perioade mai lungi de doua saptamani, maxim trei, pentru ca un consum exagerat de fructe si legume afecteaza aportul de proteine. In primul rand daca adopti cura de fructe si legume trebuie sa stii ca asta nu te va transforma in vegetarian.
* – In plus, pe parcursul dietei cu fructe si legume poti manca, si este chiar recomandat, si lactate si carne, dar in cantitati mici.
* – Studiile au aratat ca o crestere a consumului de fructe la o masa, cu 100 de grame, si reducerea cu aceeasi cantitate a alimentelor de origine animala, a grasimilor si fainoaselor, poate contribui la scaderea in greutate cu pana la 300 de grame zilnic. Nu-ti ramane decat sa faci niste calcule, si sa schimbi cate ceva in dieta ta zilnica.
* – Alege, in masura in care este posibil, fructe si legume de sezon, si tine dieta cu fructe si legume, cateva saptamani, in mijlocul sezonului. Primavara in luna mai, vara in august si toamna in noiembrie, astfel incat sa beneficiezi din plin de fructele si legumele fiecarui anotimp.
* – Iarna, dieta se poate mentine cu radacinoase, legume uscate sau congelate si cu multe citrice.
* – Variaza, in fiecare zi, fructele pe care le mananci. Nu uita de mere si de portocale, fructe la indemana oricui si usor de gasit tot anul.
* – Adauga in dieta seminte neprajite si nesarate, de floarea soarelui, dovleac, dar si migdale, alune si nuci, dar fara se abuzezi, pentru ca sunt bogate in calorii.
* – Daca fructele trebuie mancate in starea lor naturala, legumele pot fi mancate sub forma de supa, la cuptor, inabusite (cu o cantitate foarte mica de grasime vegetala), coapte sau fierte la aburi. Pot fi combinate in salate sau rontaite (betisoare de morcovi si telina).
* – Nu uita de legumele “parfumate”, adica ceapa si usturoiul, excelente si foarte sanatoase.
* – Foloseste cantitati mari de ierburi aromate, gen patrunjel, cimbru, leustean si frunze de telina. Tocate marunt, pot fi adaugate in salate sau pot fi transformate in salate. Sunt foarte bogate in vitamine si contin nutrienti valorosi si rari.
* – Fructele si legumele contin cantitati importante de fibre, dar pe langa acestea o portie de cereale integrale, zilnic, este mai mult decat binevenita.
* – Bea cel putin doi litri de lichide, pentru ca dieta sa aiba eficienta maxima. Consuma cel putin doua produse de origine animala pe zi (un ou, o bucata de branza, o bucata de carne de pui sau peste) si cel putin un pahar cu lapte si un iaurt zilnic sau 150 de grame de branza de vaci (eventual degresata).

Beneficiile dietei

Dieta cu fructe si legume te poate ajuta sa pierzi, in mod sanatos, circa 3-5 kilograme, echilibreaza raportul de sodiu si potasiu in organism (de cele mai multe ori organismul are o acuta lipsa de potasiu), ceea ce va face ca activitatea cardiaca sa se imbunatateasca. Dieta aduce un aport sanatos de calciu, fosfor si alte minerale deficitare: seleniu, magneziu, mangan, zinc, toate foarte importante pentru organism. Evident, dieta inseamna o injectie cu vitamine, A, C, K si altele. Tinuta de cateva ori pe an, te protejeaza de afectiuni cardio-vasculare, diminueaza riscul maladiilor canceroase si reduce nivelul colesterolului si previne cresterea glicemiei. In plus, iti asiguri un ten stralucitor, un par frumos si un tonus psihic de invidiat. Adica, numai beneficii!